Pers en PR

Hoe kom ik in de pers? Hoe word ik zichtbaar voor de juiste journalisten en media? En heb je een voorbeeld van een goed persbericht voor me?

Allemaal vragen die ik geregeld krijg van ondernemers en marketeers. En logisch, want PR vraagt om een andere benadering dan ‘gewone’ marketing. Bij PR ben je afhankelijk van een ander. Je kunt niet zelf schreeuwen via je eigen gekozen platformen wat je wilt. Nee, je moet je aanpassen aan wat de journalist wil vertellen. Wanneer jij niet in dat plaatje past, word je niet zichtbaar in de media.

Maar aan de andere kant, wanneer jij wél past in het verhaal van de journalist, dan kun jij duizenden extra mensen bereiken die je zelf minder snel zou bereiken. En dat allemaal zonder kosten, da’s lekker!

In mijn artikelen schrijf ik graag over PR, de pers en hoe je je persberichten geplaatst krijgt. Ik geef je een heleboel tips over jouw zichtbaarheid in de media. En wil je je eens écht verdiepen? Dan heb ik ook nog een speciale masterclass, training of workshop voor je over PR en jouw zichtbaarheid in de media. Stuur me gerust een berichtje!