Je wilt iets wat eigenlijk iedereen wil, hoger in Google op de juiste zoekwoorden. Zodat je gratis meer bezoekers trekt naar jouw website. Klinkt als een droom toch? Er is een mooie gratis tool die je een beetje op weg helpt bij deze wens: Google Mijn Bedrijf.
Google Mijn Bedrijf is een must voor élke ondernemer. Heb je al zo’n account te pakken? Helemaal mooi, maar lees ook even verder zodat je de nieuwe mogelijkheden niet mist. Zo’n account heeft namelijk allerlei mooie opties zodat jij je bedrijf nog lekkerder neerzet in de grootste zoekmachine van de wereld. En dat wil je.
Wat is Google Mijn Bedrijf
Met een Google Mijn Bedrijf-account schrijf je je onderneming in bij Google. Klinkt wat officieel, maar hiermee maak je dus een account aan, waardoor de weergave van je bedrijf veel mooier wordt in de zoekmachine. Wanneer je een account aanmaakt en volledig invult, is het resultaat het allerbeste.
Het grootste voordeel van een Google Mijn Bedrijf-account is dat je na inschrijving wordt getoond in Google Maps én op de eerste pagina van Google aan de rechterzijde, zodra mensen zoeken op de naam van je business. Het gaat je helpen beter gevonden te worden, omdat die weergave groot is en foto’s bevat. Het valt dus veel meer op dan alleen een vermelding in tekst aan de linkerkant van de pagina.
Als je je account compleet invult in Google Mijn Bedrijf, komen je potentiële klanten eerder met je in contact, de drempel wordt simpelweg verlaagd door deze weergave. Mensen hoeven minder na te denken en te zoeken. Mensen zien in één keer:
- De reviews van andere klanten/gasten
- Openingstijden van je bedrijf
- Je adres en contactgegevens
- Foto’s van jou, medewerkers en je bedrijf
- Hoe ze een afspraak kunnen maken
- Hoe ze contact met je kunnen opnemen
Natuurlijk kun je vanuit deze weergave ook gewoon verder klikken naar de website van je business, of een routebeschrijving naar de locatie ophalen voor in Google Maps.
Diensten en producten tonen in de zoekresultaten
In je account van Google Mijn Bedrijf kun je je diensten of producten toevoegen. Dat is een toffe tool, want je kunt zo mensen al overtuigen van je meerwaarde nog vóórdat ze op je website komen. Wanneer mensen doorklikken, kun je er vanuit gaan dat ze geïnteresseerd zijn. Je bouncerate (mensen die direct je website weer verlaten) zal zo lager zijn en dat draagt ook weer bij aan een hogere positie in Google.
Als mensen zoeken op je bedrijfsnaam in Google of in Google Maps, verschijnt jouw business, met daarbij je diensten of producten die je hebt toegevoegd. Je kunt zelfs prijzen toevoegen om het overzicht compleet te maken.
Nieuw in Google Mijn Bedrijf is het plaatsen van posts. Stel dat je een update hebt over maatregelen die je tijdelijk neemt tegen Corona, of je hebt een aparte actie met de feestdagen. Dan is dit de juiste plek om daarover te communiceren zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten.
Een Google Mijn Bedrijf account maak je hier aan, veel succes!
Wil je meer doen met Google en zichtbaar worden in de grootste zoekmachine van de wereld? Dan is dit artikel over starten met een zakelijke blog een must!