Hoe begin je met een goede marketingstrategie? Ongeveer de minst gestelde vraag van ondernemers. Tenminste, hardop. Want eigenlijk willen we allemaal wel antwoord op deze vraag, maar blijkbaar durft niemand hem hardop te stellen. We verpakken het in een vage vraag of opmerking, bijvoorbeeld:
- “Is dat Instragram iets voor ons denk je?”
- “Goh ja, er is zoveel wat je kunt doen, dat moet vast wel lukken”
- “Marketingstrategie? Nee ik doe al jaren een advertentie, werkt als een tierelier” (for real?)
- “Het is allemaal zo lastig, heb ik daar wel tijd voor?”
Blijkbaar vinden we van onszelf dat we precies moeten weten hoe we onszelf het beste op de kaart zetten. Maar guess what, er zijn maar weinig mensen die die code écht gekraakt hebben. De meeste ondernemers doen ook maar wat.
Marketing is eindeloos proberen
Het is een kwestie van proberen. Trial en error. Aanpassen en kijken wat werkt op welk moment. Maar je hebt geluk. Ik heb al héél veel geprobeerd. Er is ook al héél veel keihard gefaald. Maar inmiddels weet ik nu dus ook wat dan wél belangrijk is in een marketingstrategie. Welke marketingmiddelen je wanneer inzet en hoe je dat dan precies doet.
Marketingstrategie of snelle checklist
Maar laten we beginnen bij de basics. Die leg ik je graag uit in de snelle marketing checklist. Want speciaal voor jou maakte ik een Marketing Checklist. Geen moeilijke plannen van 82 pagina’s die onder in de kast belanden. Geen honderden uren nadenken en zwoegen op tekst. Nee, een checklist zodat je de belangrijkste marketingbasics op orde hebt.
Natuurlijk schrijf ik het marketingplan niet af, want ook dat is in veel gevallen de allerbeste start. Maar wil je nú nú nú actie? Ga dan lekker aan de slag met de checklist en vul die eerst eens in. Het dwingt je al te denken in een bepaalde marketing gedachte.
Plan twee uurtjes in je agenda voor aankomende week en ga er eens een keer écht voor zitten deze keer. Vul die marketingstrategie checklist in. En heb je hem ingevuld? Stuur hem dan gerust naar me toe! Ik kijk vrijblijvend én gratis met je mee wanneer je er vragen over hebt. Nou dat aanbod lijkt me een lekkere stok achter de deur toch?
Download de marketing checklist, inplannen in je agenda, invullen en verzenden maar 😊
Veel plezier ermee en go get ‘m!