Content = King, maar vergeet de Queen niet!
Content is king. Echt zo’n geweldige dooddoener uit een gemiddelde presentatie van een gemiddelde marketeer. Met een leuk plaatje van een succesvolle social media post om het af te maken. Laatst kwam ik er weer één tegen die het riep: “Content is king! Werk nú aan je contentstrategie!” Alsof de gemiddelde ondernemer dan precies weet wat ie moet doen…
Met goede content kon je altijd het verschil maken…
Natuurlijk snap ik de uitspraak wel. Met een fijne blog, podcast, video of LinkedIn post van goede kwaliteit kun je het verschil maken. Tenminste, tot een paar jaar geleden. Want er bestaat tegenwoordig zó verschrikkelijk veel goede content, dat zelfs die hoge kwaliteit van je stukken geen garantie voor succes meer is…
“Content = king” is dus naar mijn mening niet meer dan een populaire uitspraak voor marketeers die graag nog even in 2018 blijven hangen. Want met alleen goede content ga je het niet meer redden.
Consistentie = Queen
Waarom je het niet alleen meer red met goede content? De queen mist. De vrouw naast de koning, die minstens net zo belangrijk is als de koning. Misschien belangrijker, maar dat ligt eraan hoe feministisch je bent ingesteld wellicht. Consistentie = Queen. Want door consistent zichtbaar te zijn én te blijven heb je meerdere voordelen ten opzichte van je concurrent:
- Je profiteert van het Mere Exposure Effect
- Je blijft top of mind in het hoofd van je doelgroep
- Je bouwt consequent aan een sterk merk
- Je wordt langzaamaan gezien als autoriteit
Meer kansen om te verkopen
Op het moment dat je doelgroep jouw content ziet, is de grote meerderheid nog niet bereid om te kopen. Geen behoefte, nog geen vertrouwen. Dat betekent dus dat je met jouw prachtige stukje content (= king) heel veel toevoegt, maar het merendeel gaat niet bij je kopen.
Door in te zetten op consistentie (= queen), krijg je veel méér kansen om te gaan verkopen. Je doelgroep wordt namelijk volger, misschien zelfs wel fan. En na verloop van tijd wordt die fan een klant, als hij/zij klaar is om te kopen.
Het koningspaar dat voor jou werkt
Door ze beide in te zetten in je marketing, heb je een koningspaar dat voor jou werkt. Precies de reden dat ik je vrijwel wekelijks een nieuwsbrief stuur. Elke week zichtbaar ben op social media. Webinars geef en als gast aanschuif in podcasts. Er komt een moment dat die volgers klaar zijn om te kopen. En dan ben ik er, omdat ik heb ingezet op de koningin.
Wil je meer leren over mijn strategie én hoe jij die ook voor je eigen business kunt inzetten?
Een contentsprint is zó geboekt!