Wendy Oude Veldhuis
Marketingstrateeg met 15 jaar ervaring
Ik ben degene die kijkt naar de boarding bij een voetbalwedstrijd. Naar een reclamemast langs de A28. Ik pluis uit hoe iemands e-mail automation werkt. En ik ben degene die benieuwd is met welke kerstcommercials het Engelse John Lewis dit jaar weer komt. Ik vind het machtig interessant om te zien op welke wijze we mensen kunnen beïnvloeden. Hoe we ze kunnen sturen in de juiste richting. Kunnen helpen én verbinden. Dat is de reden dat ik ooit voor 'Communicatie' koos toen ik klaar was met de HAVO als 17-jarig meisje. Na al die jaren is de fascinatie niet verdwenen. Hoewel de mogelijkheden flink zijn uitgebreid, is de essentie van marketing hetzelfde gebleven. Hoe verover ik de markt met mijn merk? Ik studeerde in 2020 af als Beïnvloedingspsycholoog en help jou graag met het toepassen van de juiste beinvloedingstechnieken in je marketing.
Het authentieke reclamebureau
Mijn loopbaan begon bij een traditioneel reclamebureau waar me het echte authentieke vak werd geleerd. Ik leerde er alle vormen van drukwerk kennen, deed de studio planning, schreef radiocommercials en begeleidde de bouw van websites, 3D animaties en het maken van bedrijfsfilms.
Vanuit daar groeide ik door naar bedrijven die websites en apps bouwden, daar leerde ik het online marketing vak kennen. We bouwden e-mailmarketing funnels, ontwikkelden apps, schreven wireframes voor websites en hielpen klanten met blogs en vlogs. In de afgelopen jaren werkte ik voor mooie klanten zoals RTV Noord, Faber Haarden, Provincie Groningen, Batavus, De Friesland Zorgverzekeraar, Vogue girl en de Politie.