Je marketing in twee dagen op orde

Heldere keuzes, duidelijke doelen en een actieplan

Je moet iets met je marketing, maar wat...

Natuurlijk heb je al dingen geprobeerd op marketinggebied. Je hebt zelfs een marketingteam of een extern bureau dat je op weg helpt. Maar toch blijft het, dat zeurende stemmetje... 

"Jooeehooeee! Hoe zet je die nieuwe dienst in de markt? En wat maakt ons nou precies uniek ten opzichte van de concurrent? Op welke manier gaan we nieuwe klanten trekken dan? Toch niet met zo'n saaie advertentie hoop ik?"

Super irritant, van die marketingvragen die telkens in je hoofd terugkomen. Je wordt er onrustig van en het irriteert je dat zit te worstelen met je marketingstrategie en middelen. Je maakt keuzes op basis van gevoel, in plaats van op basis van kennis en ervaring.

Wat zou het fijn zijn als je een onafhankelijke partij kon vinden die jou en je team weer even laat beginnen bij de basis. Zodat je consistente keuzes maakt en snapt waar je naartoe werkt met je marketing...

Herken je dit?

Je maakt keuzes op basis van gevoel in plaats van op basis van kennis en ervaring
Je laat je soms gek maken door alle mogelijkheden en nieuwe marketingmiddelen. Wat werkt wel en wat niet?
Je weet niet precies wat je marketingteam of externe bureau doet. Het levert gevoelsmatig te weinig op
wendy oude veldhuis marketingpsychologie

Marketing hoeft geen struggle te zijn

Marketing hoeft niet alleen maar aan te voelen als één grote struggle. Want je kunt ook werken aan je zichtbaarheid en groei met plezier. Denk er eens over na hoe fijn het zou zijn wanneer je op maandagochtend je laptop openklapt en je weet precies wat je moet doen om nieuwe klanten binnen te halen. Je collega weet exact wat ze moet posten op social media én je weet welke marketingmiddelen je kunt gebruiken om jouw doelgroep te bereiken.

Eigenlijk is het net als autorijden. Als je weet wat je aan het doen bent, is het niet moeilijk. Maar net als met autorijden, is het fijn als iemand je het leert. Dat er een professional met je meekijkt en bijstuurt als dat nodig is. En dat je weet waar je op moet letten zodat je jezelf niet in de vangrail rijdt.

Door middel van een Marketingstrategie Sprint:

  • Gaan we even terug naar de basis. Je krijgt inzicht en maakt keuzes
  • Staat je marketingteam weer op scherp en werkt iedereen vanuit dezelfde visie
  • Weet je exact welke doelgroep je bedient én hoe je persona's eruit zien
  • Kun je de juiste marketingmiddelen kiezen die zorgen voor impact
  • Weet jij wat jou uniek maakt ten opzichte van de concurrent
  • Ga je naar huis met een actieplan voor het komende kwartaal

Dit vonden anderen van hun Sprint:

Alle neuzen dezelfde kant op
Wendy heeft in haar Marketingstrategie Sprint vijf verschillende organisaties met de neus dezelfde kant op kunnen krijgen. Nu de basis staat, kunnen we zelf aan de slag met de uitwerking.
review-wendy-oude-veldhuis
Mare Kiers - Brink-app Roden
Veel verstand van marketing

Absolute topper. Wendy denkt graag mee en heeft veel verstand van marketing en PR. Heeft daarbij een goed netwerk waar ze aanspraak op kan maken. Heel prettig om mee samen te werken!

review-wendy-oude-veldhuis
Eric Prins - Sgnfcnt.nl
Erg goed en leuk

Samen hebben we een brainstorm gehad hoe we onze groep onder de aandacht krijgen in de media. De Sprint was erg goed en leuk. Wendy zat boordevol goede, praktische ideeën die ook nog eens goed uitvoerbaar zijn. 

review-wendy-oude-veldhuis
Tom Bossink - Scouting T. Brandsma
marketingstrategie-wendy-oude-veldhuis

Dit is een Marketingstrategie Sprint

In een Marketingstrategie Sprint gaan we aan de slag met je branding, marketing én je team. We starten met een beetje huiswerk voor aanvang van de Sprint. Elke deelnemer krijgt een aantal vragen die beantwoord worden voordat de Sprint start. 

Dat zorgt ervoor dat iedereen op scherp staat én dat je op individuele basis al serieus hebt nagedacht over de marketingstrategie. 

In twee Sprintsessies gaan we zo'n 5 tot 6 uur met elkaar aan de slag:

  • Geen 'uurtje hier, uurtje daar', maar in volle focus doorknallen met z'n allen
  •  Een sprintsessie zorgt voor  draagvlak binnen een organisatie
  •  Beslissers werken beter samen en er is geen afleiding van ander werk
  • We stomen door, zodat iedereen op één lijn ligt

Ik kom twee dagen bij jou op locatie en zorg ervoor dat de Marketingstrategie Sprint in goede banen wordt geleid. Ik let op de tijd, zorg ervoor dat alle deelnemers aan het woord komen en ik stel de juiste vragen. Zo komen we met elkaar in korte tijd tot een flink aantal besluiten over doelen, doelgroepen, kernwaarden, middelen en acties.

Na een Marketingstrategie Sprint...

marketingstrategie-sprint-duim

Weet je wát je moet doen

Na een Marketingstrategie Sprint weet je exact wát je moet doen. Het staat in het actieplan voor het komende kwartaal
marketingstrategie-sprint-oke

Weet je waaróm je dat doet

Met de juiste doelen in je achterhoofd richt je je op de gekozen doelgroep en jouw persona's
marketingstrategie-sprint-peace

Weet je hóe je dat doet

Met mijn hulp weet je jouw unieke boodschap over te brengen, via de juiste marketingmiddelen

De werkwijze van Google

Werken in een Sprint biedt zóveel voordelen. Ook bij Google gebruiken ze deze werkwijze regelmatig, drie oud-medewerkers schreven er een dik boek over. Na het lezen ervan was ik om en leidde ik mijn eerste sprint. Een verademing! Sindsdien heb ik mijn eigen methode ontwikkeld en werk ik voornamelijk met sprintsessies omdat:

  • Een sprint zorgt voor focus, zonder afleiding
  • De samenwerking verbetert, iedereen is bezig met hetzelfde doel
  • Je supersnel meters maakt. Na een sprint zijn de beslissingen genomen
  • Alle beslissers zijn aangesloten, dat zorgt voor draagvlak
  • De doelen, doelgroepen, middelen en acties zijn glashelder na afloop

Je krijgt na een Sprint niet alleen betere, consistente resultaten, je team wordt ook beter. Van 'we hollen overal achteraan' naar een strakke boodschap en keiharde conversie. We zetten samen de koers uit, bepalen een heldere strategie en zetten een actieplan op papier voor het komende kwartaal. Zo staat niet alleen je basis goed, maar ga je ook over tot actie omdat je exact weet wat je te doen staat na de Sprint. Werken aan de juiste dingen en niks anders dan dat. Wanneer plannen we een datum?

wendy-marketingstrateeg
2170,-

Ja, ik wil maximaal resultaat!

Na vele jaren ervaring als marketingstrateeg zag ik waar het fout gaat bij de meeste bedrijven. Er wordt niet gefocust op wat er echt toe doet. Het gaat te vaak over marketingmiddelen en tijdelijke trends. Niet over emotie. Of over de juiste boodschap richting de interessantste doelgroep.


Het staat je natuurlijk vrij om zelf de keuze te maken, maar met een Marketingstrategie Sprint kom je supersnel tot de kern. Maximaal marketingresultaat, in minimale tijd, gewoon met je eigen team.


  • In 2 dagen een heldere basis, waar je jaren mee vooruit kunt
  • Focus en direct aan de slag met het actieplan voor het komende kwartaal
  • Weten wat je doet en waarom, zodat salesdoelen worden gehaald

Prijzen zijn exclusief BTW en reiskosten